Μετά από πολλά χρόνια εμπειρίας μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η ξένη γλώσσα μαθαίνεται καλύτερα μέσα σε ένα ολιγομελές τμήμα. Οι λόγοι είναι πολλοί:
- Η γλώσσα είναι επικοινωνία. Στο τμήμα οι μαθητές ασκούνται σε περιστάσεις επικοινωνίας που απαιτούν περισσότερα από ένα άτομα.
- Αναθέτονται ομαδικές εργασίες που διευκολύνουν την εκμάθηση μέσα από την αλληλεπίδραση ανάμεσα στα μέλη.
- Ο μαθητής μαθαίνει μέσα κι από τα λάθη των άλλων και ενισχύει έτσι τη γνώση του.
- Υπάρχει «σημείο αναφοράς» για το μαθητή βλέποντας το επίπεδο των άλλων. Στα ιδιαίτερα ο μαθητής δεν μπορεί να υπολογίσει το επίπεδό του και επαφίεται μόνο στην αξιολόγηση του καθηγητή. Πολύ συχνά έρχονται μαθητές που έχουν κάνει ιδιαίτερα στο παρελθόν χωρίς να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης και ενώ υπολογίζουν ότι είναι σε ένα επίπεδο βάσει των ωρών που έχουν κάνει αποδεικνύεται δυστυχώς ότι είναι σε πολύ χειρότερο επίπεδο.
- Τα δίδακτρα ενός τμήματος είναι πάντα πιο οικονομικά από την τιμή ιδιαιτέρου.
Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το ατομικό μάθημα είναι απαραίτητο, όπως για παράδειγμα όταν υπάρχει ειδικός στόχος (π.χ: εντατικά μαθήματα για την παρακολούθηση ενός συνεδρίου, μαθήματα πάνω σε συγκεκριμένη ορολογία, όταν υπάρχει πραγματικά πολύ δύσκολο πρόγραμμα που μεταβάλλεται συνεχώς).